03 Apríl 2017

Výkon a spotreba paliva: Alfa Romeo Stelvio s dvoma novými motormi

 

  • V regióne EMEA je možné teraz objednávať Stelvio sdieselovým motorom 2.2 s výkonom 180 k v spojení s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Táto verzia poskytuje vzrušujúci zážitok z jazdy v skutočnom a nefalšovanom duchu Alfy Romeo.
  • Nový motor poskytuje vynikajúcu účinnosť a spotrebu paliva s emisiami CO2 iba 124 g/km.
  • Na niektorých trhoch sa predstaví zážihový preplňovaný motor 2.0 s výkonom 200 k kombinovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4.

 

Dnes showroomy Alfy Romeo zahájili objednávky na fantastické Stelvio - prvé SUV talianskej značky - vybavené dieselovým preplňovaným motorom 2.2 s výkonom 180 k v kombinácii s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Jedná sa o prvú motorizáciu v rade Stelvio, ktorá je kombinovaná s pohonom zadných kolies, čo je riešenie zaručujúce špičkovú úroveň výkonu, zábavy a vzrušujúce jazdné vlastnosti. Súčasne zostáva verná pôvodným tradíciám legendárnej Alfy Romeo. Táto verzia dokonale zapadá do rodiny Stelvio a je navrhnutá pre nadšencov rýdzej športovej jazdy a adrenalínu, a to vďaka tradičnému pohonu zadných kolies bez straty účinnosti v zmysle spotreby paliva a emisií CO2: v kombinovanej prevádzke dosahujú hodnoty 4,7 l/100 km a 124 g/km.

Jedným z kľúčových faktorov tejto jedinečnej zmesi originálneho potešenia z jazdy a nízkej spotreby paliva a emisií je nízka hmotnosť: táto verzia Stelvio je z hľadiska hmotnosti jednou z najlepších v triede, váži len 1604 kg.

Na vybraných trhoch sa objaví tiež zážihový preplňovaný motor 2.0 s výkonom 200 k kombinovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4.

 

Stelvio získalo ďalšie pohonné jednotky, ktoré prestavujú to najlepšie z technológií skupiny FCA. Tieto motory rozširujú novú generáciu celohliníkových motorov, ktoré sú vyrábané v továrni Termoli (zážihové) a Pratola Serra (dieselové) v priestoroch vyhradených pre produkciu motorov Alfa Romeo. Motory sa tu vyrábajú za využitia tých najmodernejších procesov a metód a radia sa na vrchol svojej triedy v zmysle výkonu a spotreby paliva. Pre novú Alfu Romeo, prvé SUV v histórii značky s viac ako storočnou tradíciou, nemohlo byť zvolené nič menšieho. Alfa Romeo Stelvio poskytuje aj tým najnáročnejším vodičom vzrušujúci pôžitok z jazdy, a pritom vyniká pohodlím a všestrannosťou, teda vlastnosťami typickými pre túto kategóriu vozidiel.

 

Dvojica nových motorov rozširuje doterajší rad Stelvio, ktorá zahŕňal zážihový preplňovaný motor 2.0 s výkonom 280 k a dieselový agregát 2.2 s výkonom 210 k, oba spojené s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4. Bez ohľadu na zvolený motor Alfa Romeo Stelvio premieňa každodennú jazdu do jedinečného vzrušujúceho zážitku, či už idete sami alebo v spoločnosti priateľov či rodiny, a to vďaka dokonalej kombinácii potešenia z jazdy, talianskeho štýlu a všestrannosti. Táto vzrušujúca rovnica radí Alfu Romeo Stelvio skôr medzi najlepšie vozidlá kombi na trhu.

 

S uvedením dvoch nových motorizácií sa v rade Stelvio objavujú aj ďalšie dva prvky: luxusný interiér v odtieni Chocolate a športový interiér, ktorá zahŕňa hliníkové prvky, čierne obloženie, kožený volant a vyhrievané športové kožené sedadlá s elektrickým nastavením v šiestich smeroch s pamäťou na mieste vodič.

 

Dieselový preplňovaný motor 2.2 180 k

Dieselový preplňovaný motor 2.2 s výkonom 180 k (najvyšší krútiaci moment 450 Nm pri 1750 ot./min) je prvým celohliníkovým dieselovým motorom značky a radí sa do novej generácie pohonných jednotiek Alfy Romeo. Radový štvorvalec využíva poslednú generáciu vstrekovania paliva MultiJet so stratégiou Injection Rate Shaping (IRS) a vstrekovacím tlakom 2000 bar. Elektricky ovládané turbodúchadlo s variabilnou geometriou ponúka najmodernejšiu mechaniku a minimalizuje odozvu a súčasne zaručuje výhody v zmysle účinnosti. Mimoriadne potešenie z jazdy a úroveň komfortu sú zaručené použitím vyvažovacieho hriadeľa. Inováciou na trhu je senzor rýchlosti turbodúchadla. Výkony sú ohromujúce: s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom zadných kolies dosahuje Stelvio 2.2 s výkonom 180 k najvyššej rýchlosti 210 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,6 sekundy.

 

Zážihový preplňovaný motor 2.0 o výkonu 200 k

Zážihový preplňovaný motor 2.0 s výkonom 200 k je štvorvalcovej konštrukcie a postavený je kompletne z hliníka. Táto motorizácia je kombinovaná s hnacím hriadeľom z uhlíkového kompozitu, automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4. Okrem elektro-hydraulického variabilného časovania ventilov MultiAir je osobitým prvkom tohto motora turbodúchadlo „2 v 1" a priame vstrekovanie paliva s tlakom 2000 bar, čo vedie k mimoriadne rýchlej odozve v celom spektre otáčok a prvotriednej spotrebe paliva.

Alfa Romeo so zážihovým motorom 2.0 s výkonom 200 k (najvyšší krútiaci moment 330 Nm pri 1750 ot./min) dosahuje najvyššej rýchlosti 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy.

 

Turín, 3. apríla 2017

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor