21 Jún 2018

Stelvio a Giulia NRING: stelesnenie dokonalosti Alfa Romeo

 

  • Od dnešného dňa je možné objednávať limitované edície Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING, ktoré oslavujú úspechy Alfy Romeo na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring.
  • Každý z modelov bude v regióne EMEA ponúknutý v symbolickom počte 108 vozidiel, pričom na každý rok histórie značky Alfa Romeo pripadá jeden automobil.
  • Exkluzívne fotografie zobrazujúce dvojicu výnimočných vozidiel v zákrutách Zeleného pekla.
  • Výkon, neprekonateľná DNA a taliansky štýl, všetko zabalené v exkluzívnom kabátiku pre špičkový zážitok.
  • Všetci zákazníci limitovanej edície získajú zmenšený model objednaného vozidla, špeciálnu uvítaciu sadu a pozvánku na kurz športovej jazdy organizovaný Alfou Romeo na okruhu Nürburgring.
  • Zabudnúť nesmieme ani na exkluzívny certifikát o pravosti vydaný oddelením FCA Heritage, ktorý zvyšuje hodnotu oboch špeciálnych vozidiel.

 

Už od svojho otvorenia v roku 1927 stelesňoval Nürburgring podstatu motoristického športu: jedinečné poňatie trate tiahnucej sa lesom, zákruty, hrbole, stúpania a klesania si za desaťročia podmanili davy nadšencov. Nemecký okruh sa stal obľúbeným miestom priaznivcov motoristického športu a bol svedkom mnohých vzrušujúcich, až epických výkonov. Za takmer storočnú históriu zažilo Zelené peklo rad vzrušujúcich úspechov Alfy Romeo. Mnohé z víťazstiev a rekordov na okruhu Nürburgring prispel k mýtické povesti Alfy Romeo. Model Stelvio Quadrifoglio, prvé SUV v histórii značky zaznamenal na tomto okruhu rekord segmentu - 20 832 metra dlhú slučku Nordschleife zvládol za neuveriteľných 7 minút a 51,7 sekúnd. Tento výkon urobil zo Stelvia najrýchlejšie SUV všetkých čias. Vozidlo je vybavené zážihovým preplňovaným motorom 2.9 V6 Bi-Turbo s výkonom 510 k a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý ho dokáže rozhýbať až na 283 km/h a udeliť mu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio zašla okruh za 7 minút a 32 sekúnd. Vďačí za to špičkovým výkonovým parametrom v podobe najvyššej rýchlosti 307 km/h a zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Limitované edície Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING vznikli preto, aby vzdali hold historickému spojeniu, ktoré nedávno okorenili vzrušujúce výkony modelov Giulia a Stelvio Quadrifoglio. Toto puto odráža aj inšpirujúca séria fotografií zobrazujúcich dvojicu modelov v situáciách, ktoré najlepšie zodpovedajú ich úžasným vlastnostiam, a to v najsymbolickejších zákrutách a sekciách, vrátane Caracciola-Karussell, teda Zeleného pekla.

 

Limitované zberateľské modely je možné už objednávať

Edícia, ktorá je k dispozícii pre región EMEA, číta 108 vozidiel od každého modelu a je určená pre zberateľov a najvernejších zákazníkov značky Alfa Romeo. Nové limitované edície zahŕňajú exkluzívnu výbavu vrátane číslovaného karbónového štítku a jedinečného sivého odtieňa karosérie Circuito, ktorý je určený výhradne pre tieto modely.

Okrem vynikajúcich vlastností charakterizujúcich všetky vozidlá Quadrifoglio sa modely NRING môžu pochváliť kompletnou výbavou, a zahŕňajú tak napríklad karbón-keramické brzdy, pretekárske sedadlá Sparco® s červeným prešívaním a škrupinou z uhlíkového kompozitu, hlavicu automatickej prevodovky Mopar s karbónovou vložkou, volant čalúnený v kombinácii kože a Alcantary a s karbónovými prvkami. Predné logo a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú z uhlíkového kompozitu, rovnako ako bočné prahové nástavce, zabudnúť nesmieme ani na tónované okná, adaptívny tempomat, prémiový audio-systém Harman Kardon či infotelematický systém AlfaTM  Connect 3D Nav s 8,8palcovou obrazovkou, funkciami Apple CarPlayTM a Android AutoTM a digitálnym rádiom DAB. Giulia sa vôbec prvýkrát predstavuje s karbónovou strechou, Stelvio má potom elektricky ovládanú panoramatickú strechu. Oba modely sú vybavené koberčekmi s červeným logom z dielní značky Mopar. Modely Stelvio a Giulia Quadrifoglio Nürburgring Edition sa pýšia logom NRING a predstavujú vrchol ponuky a ukážku výnimočnosti Alfy Romeo.

 

Ohromujúci výkon a najmodernejšie technológie

Modely Quadrifoglio sú doslova ukážkou konštrukčnej kvality a špičkového výkonu. V prípade Stelvia bol vôbec prvýkrát skombinovaný zážihový motor 2.9 V6 Bi-Turbo a inovatívny pohon všetkých kolies Q4, ktorý zaisťuje nedostihnuteľný výkon, trakciu, potešenie z jazdy a bezpečnosť za všetkých situácií. Obe vozidlá obsahujú systém AlfaTM  Chassis Domain Control, ktorý koordinuje činnosť všetkých palubných elektronických systémov pre zaistenie najlepšieho možného výkonu a maximálneho potešenie z jazdy. Systém riadi a priraďuje špecifické úlohy rade podsystémov, napríklad pohonu všetkých kolies Q4 (pri modeli Stelvio Quadrifoglio), systému vektorovania krútiaceho momentu AlfaTM  Active Torque Vectoring, aktívnemu zaveseniu AlfaTM  Active Suspension, elektronickej kontrole stability ESP a voliči jazdnej dynamiky AlfaTM  DNA Pro s funkciou Race. Technológia vektorovania optimalizuje distribúciu krútiaceho momentu Stelvia a Giulie a zvýrazňuje ich športovú povahu. Dvojica elektronicky riadených spojok systému vektorovania je schopná riadiť distribúciu krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá. Výsledkom je optimálny prenos výkonu na vozovku za všetkých jazdných situácií. Vďaka tomu sú bezpečné a zábavné za všetkých okolností, bez toho, aby museli využívať invazívnych a rušivých vstupov zo systému riadenia stability. Osemstupňová automatická prevodovka ZF ponúkaná v štandarde je kalibrovaná pre preradenie v režime Race za 150 milisekúnd. Prevodovka je vybavená uzávierkou spojky, ktorá vodičovi poskytuje výrazný a presný pocit zo zrýchlenia po preradení. V závislosti na nastavenom režime DNA optimalizuje plynulosť, komfort a ľahkosť jazdy za všetkých situácií, vrátane jazdy v meste, a ponúka zlepšenie spotreby paliva a zníženie emisií CO2. Výnimočnosť tak nie je daná iba výkonom. Obe Alfy Romeo, teda SUV aj sedan, sú pozoruhodné aj z hľadiska spotreby paliva a emisií, okrem iného vďaka elektronickému systému deaktivácie valcov a funkcii plachtenia, ktoré sú k dispozícii v režime Advanced Efficiency. V neposlednom rade je nutné spomenúť robustné hliníkové pádla radenia integrované na stĺpiku riadenia.

 

Úplne jedinečný zážitok

Alfa Romeo vytvorila pre 216 zákazníkov úplne fascinujúce zážitok v podobe limitovaných modelov Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING, ktoré oslavujú úspechy na okruhu Nürburgring. Zážitok z obstarania vozidla začína už pred jeho fyzickým dodaním. Tomu totiž predchádza odovzdanie rovnakého modelu v mierke 1:18. Ďalšie prekvapenie čaká na kupujúceho pri dodaní vozidla. Na palube ho totiž privíta sada obsahujúca pretekárske rukavice Sparco® a personalizovanú softshellovú bundu, športový batoh s grafikou Alfa Romeo, manžetové gombíky Quadrifoglio a originálnu obuv vytvorenú spoločnosťou Car Shoe. Topánky z kože a technickej tkaniny sú inšpirované dizajnom pretekárskych člnov a nesú symbol, ktorý najlepšie vystihuje výnimočnosť a vysoký výkon vozidiel Alfa Romeo. Majitelia vozidiel Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING sa navyše budú môcť zúčastniť počas budúceho roka kurzu športovej jazdy na okruhu Nürburgring a tiež budú mať k dispozícii po celú dobu vlastníctva týchto verzií špeciálnu telefonickou službu „concierge".

 

Certifikácia

Pre oslavu zrodenia novej limitovanej edície dostanú verzie NRING špeciálny certifikát pravosti vydaný oddelením FCA Heritage, oddelením, ktoré propaguje historické úspechy talianskych značiek skupiny FCA.

Rozhodnutie poskytnúť týmto špeciálnym edíciám certifikát pravosti, ktorý je inak udeľovaný len historickým modelom, robí z týchto vozidiel okamžité klasiky a poskytuje im štatút zberateľských predmetov (a istú investíciu), to všetko na základe ich exkluzivity, výkonu a limitovaného počtu. Každý majiteľ obdrží súpravu obsahujúcu osvedčenie o pravosti vydané výrobcom, číslovaný štítok s poradovým číslom šasi, knihu fotografií a technickú špecifikáciu.

 

Alfa Romeo na okruhu Nürburgring: žijúca história

Nové špeciálne edície upevňujú spojenie medzi značkou a legendárnym okruhom. Prvým z mnohých vozidiel Alfa Romeo, ktoré v Zelenom pekle dosiahli víťazstvo, bol v roku 1932 Gran Premio Tipo B pilotovaný Rudolfom Caracciolom. Vtedy si Caracciola došiel pre víťazstvo pred ďalšími dvoma Alfami Romeo pilotovanými Nuvolarim a Borzacchinim. O tri roky neskôr to bol Nuvolari, lietajúci Mantovan, ktorý sa stal hviezdou dychberúceho závodu. Alfa Romeo Tipo B na pokraji odstúpenia zo závodu deklasovala svojich súperov a dosiahla fascinujúceho víťazstva na Veľkej cene Nemecka. Ale úspechy nezaznamenali len vozidlá formuly 1. Od päťdesiatych rokov sa stala Alfa Romeo kľúčovým súperom v triede cestovných vozov, a to s modelom Giulietta Sprint Veloce, v ďalšej dekáde potom toto postavenie upevnila prostredníctvom modelov Giulia TZ, Giulia TZ2, Giulia Sprint GTA, GTA 1300 Junior a 1750-2000 GTAm, ktoré zaznamenali dlhý rad úspechov, či už celkových alebo vo svojich triedach vo vrcholných disciplínach, napríklad 1000 km, 500 km a 6 hodín. Giulia Sprint GTA zaznamenala rekord na kolo 9 minút, 59,7 sekundy. Stanovil ho Andrea De Adamich. Jednalo sa o prvý automobil triedy GT, ktorý s motorom s objemom 1600 cm3 pokoril hranicu 10 minút. Zatiaľ čo modely GTA boli vo svojej triede bezkonkurenčné, Alfa Romeo vstúpila aj do majstrovstiev sveta s novým modelom Tipo 33: v rokoch 1968 a 1969 zaznamenala dve víťazstvá v triede dvojlitrov a v rokoch 1975 a 1977 dva tituly majstra sveta. Merzario a Laffite vtedy vyhrali sedem z ôsmich pretekov vrátane Nürburgringu. Ďalší veľký úspech prišiel v roku 1993, kedy Alfa Romeo 155 V6 TI pilotovaná Nicolom Larinim išla závod od závodu za veľkolepým víťazstvom sezóny. Bez úspechu na Nürburgringu by bol titul DTM neúplný.

 

 

Turín, 14. júna 2018

 

 

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor